onsdag 9. november 2011

filmstrikk.

Jeg liker veldig godt å se filmer. Filmer lar meg rømme fra virkeligheten og gir meg en alternativ virkelighet, derfor liker jeg også veldig godt fantasy filmer, som virkelig er ulik den verden jeg er "bundet" til.
Nå som jeg er drevet i strikkingen pleier jeg å strikke samtidig som jeg ser film. Med det er ikke helt den typer filmstrikk jeg mener. Jeg har lett frem oppskrifter på (strikke) ting og tang fra ulike filmer.

Som lue, skjerf og votter fra Harry Potter.






Jeg lagde også et votter og hals i samme mønster som luen.













Votter fra Twilight.




Laget også en lue til vottene, men er ikke helt fornøyd med den, den ble litt lang. Jeg liker det mønsteret veldig godt da!! Jeg lagde strikket i grått, men tror gjerne vottene i filmen er en blanding av grå og brun, kanskje jeg skal strikke meg et par i brune også...














Her i uka strikket jeg en vott som var for liten... hvis noen har lyst på selbu vott til vinteren så er det bare å si ifra... vottene er 18 cm fra håndledd til topp, og 9 cm fra tommel grop til langefinger, har du en slik hånd og har lyst å kjøpe et par så bare si fra, jeg tar 150 kr for det...




Visste du at?
Hvis du er mellom 15 og 25 år har L54 håndarbeides kvelder hver mandag frem til jul (utenom 28 nov) her kan du ta med deg ditt eget prosjekt eller låne strikke pinner og kjøpe garn, eller makrame ting... Du trenger ikke å kunne det fra før, du kan lære deg både strikke ing og makrame...


2 kommentarer:

  1. Har du mønster til Harry Potter-skjerfet?

    SvarSlett
  2. her ligger det bilde jeg brukte..
    http://www.flickr.com/photos/29147098@N00/3807445921/lightbox/

    jeg brukte garnet Silja.
    oppskriften sier at garnet bør være 50g-150m. pinne størrelse 3.
    hvitfargen er litt "møkkete", ikke den helt hvite.

    SvarSlett