mandag 10. januar 2011

Raggsokker på kalde dager!!

Siden det er blitt så innmarig kaldt disse dagene kom jeg frem til, en gang etter nyttår, at ullsokker det må man lære seg å lage.. Man kan da ikke kalle seg strikker uten å kunne strikke sokker. Jeg fant en flott instruksjonsvideo og da var vi i gang..
på julemesse før jul fant jeg noen stilige raggsokker som jeg bestemte meg for å stikke.



Det er den lille sokken som går som en spiral som jeg har immitert.. det var først i ettertid jeg så at det ikke viste særlig godt med flerfarget garn..

Jaja det er da ikke så farlig..

Siden de første sokkene var litt "misslykket", måtte jeg jo bare lage et par til..






Da min kjære tante kom på besøk fra sørlandet til bursdagen min og fikk vite at jeg hadde begynt å stikke sokker, sa hun at hun hadde vert på utsalg og kjøpt en helt haug røde raggegarn, og snart fant hun frem en hel pose med garn til meg!!

Så nå river jeg løs på røde ragger!

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar