torsdag 20. januar 2011

Marsipan er ikke bare til jul

For 12 dager siden ble jeg 22 år. mitt motto i livet er "man må feire alt som feires kan" (dessverre går dette utover mitt mat inntak til tiden, men men). I anledning min bursdag skal jeg derfor feire bursdagen min i morgen. Siden det er en så spesiell dag tenkte jeg at jeg jo må lage noe spesielt flott til gjestene som kommer. Da jeg var i butikken idag så jeg plutselig marsipanruller i den ene reolen jeg gikk forbi, jeg kunne ikke gå ut av butikken uten..

Da jeg kom hjem smeltet jeg sjokolade, hadde litt vann og melis i og rørte godt sammen. Jeg delte marsipanen i små biter og rullet bitene til rundinger. Så dyppet jeg ballene i sjokoladen, strødde på med deilige saker (bare fantasien setter grenser her) og satte dem i kjøleskapet, når sjokoladen hadde stivnet helt la jeg marsipan bitene på tallerkener.. Jeg kan nesten ikke vente til i morgen.. For å være ærlig så hadde jeg nok kanskje en smake bit og to underveis også..


Det var tok slutt på alle marsipan kulene, men jeg hadde  fremdeles mer sjokolade i gryta, så jeg tømte litt havregryn og en del kokos oppi rørte sammen og klattet med på en tallerken.. Smaker deilig!

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar