mandag 18. juni 2012

trøfler



Ei venninne i klassen hadde med seg noe deilig snop her om dagen når vi satt og skrev bachelor, sjokoladetrøfler.. Mm noe av det deiligste!! Ikke bare smaker det kjempe godt men det er også enkelt og lage!!

300 g sjokolade
150 g fløte
altså du tar så mye sjokolade du ønsker og så tak du halvparten av dette med fløte.


1. varm fløten til kokepunktet
2. brekk sjokoladen i biter og bland den med fløten
3. når dette en en myk masse setter du den i kjøleskapet ca en time, halvannen
4. du kan nå enten lage små klumper av bare dette eller du kan ha i hva enn du måtte ønske.
jeg delte massen opp i fem. i den ene tilsatte jeg halvsalt (ukvernet) i den andre hadde jeg chili krydder, i en  tredje hadde jeg honning og i den siste kanel. så tok jeg en halv ts og lagde en klump på bakepapir (jeg har bakepapir silikon) og lot det kjøle over natten.
4. dagen etter rullet jeg alle i en skål med kakaopulver.
5. da var de ferdige... la dem stå kalt. 

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar