tirsdag 1. mai 2012

cake pops

Hei igjen.
For ei stund siden hadde vi besøk av et vennepar. Jeg hadde lyst å overaske med noe annerledes til dessert, ikke så lenge før hadde jeg hørt om cake pops så jeg hadde lyst å prøve det ut. jeg laget en kake til å lage cake pops, men det passer perfekt å lage hvis du har noen kakerester.


Jeg lagde kaken av rema 1000 sin brownies men hadde litt mer væske og mel i røren og stekte den i ei langpanne.
Deretter smuldret jeg hele kaken i en bolle og tilsatte en halv pakke vaniljekrem.
Jeg blandet kakesmulene og kremen til en deig og lagde små kuler av dem og satte i fryseboksen i en time.
Jeg satte i pinnene allerede før jeg frøs cake popsa men har forstått i ettertid at det kan vente til vi skal dyppe dem i sjokolade. Man kan forresten bruke sugerør i stede for grill pinner, da slippen en kanskje at pinne går gjennom kula.
Melkesjokolade er noe av det beste jeg vet! Derfor valgte jeg det som sjokolade trekk.
Når du smelter sjokolade så kan du gjøre det i mikroen, husk å rør i sjokoladen hvert 30. sekund slik at sjokoladen ikke brenner seg, eller du kan smelte i vannbad, legg da sjokoladen i en skål og skålen i ei gryte med kokende vann.
Sett sjokolade skålen på benken dypp først pinnen i sjokoladen og så i kake kulen, dypp kulen i sjokoladen og la den renne godt av igjen. dypp så cake popsen i et strøssel og sett i kjøleskapet. Jeg klippet pinnene i ulike størrelsen og satte de i et glass i kjøle skapet til de skulle spises. Nam!!

2 kommentarer:

  1. Spennande!
    Hb de va så goe som de såg ud!

    SvarSlett
  2. d var de, absolutt!! de ska lages igjen!!

    SvarSlett