torsdag 20. oktober 2011

Oppsummering av oktober

I morgen er det en måned siden sist innlegg. Jeg har tatt masse bilder og planlagt mange innlegg, men har bare ikke kommet så langt. Siden sist har det skjedd mye, jeg har hatt eksamen, som jeg får svar på i morgen (må si jeg gruer meg litt). Jeg har begynt på et nytt fag, der vi har to lærer som foreleser samtidig, jeg synes det er rotete, men det går greit. Vi skal snart ha eksamen i det faget også. Vi har hatt litt besøk. Jeg har jobbet en del, og jeg kooooser meg! Så vil jeg bare beklage til alle jenter... Verdens beste mann er opptatt. Min kjære ektemann har en enorm tålmodighet, er deilig optimistisk, elsker barn og har mye mer lyst på enn jeg, har støtter meg i alle ting. HAN tror alt, tåler alt, håper alt og utholder alt!

Her kommer bildene fra denne måneden..


Sambosa. (Samosa, alt ettersom hvor en kommer fra).
ingredienser:
- ris ark
- kjøttdeig
- løk
- hvitløk
- chili

brett ny øvre venstre kan ned til bunn.
del et ris ark i tre
ta venstre nedre hjørne til 1/3 inn på arket
brett den lille flippen ned i "lommen"
ta ris ark i hånden legg i fyll
brett flippen skått over fyllet så
det ikke viser lengre



putt dem i frityrkoker, eller jerngryte med olje og stek til de
er gyldne, vi serverte med naan brød, men de er også gode alene
















Nydelig utsikt utenfor leiligheten vår.

















Var på loppemarked for noen helger siden å fant dette nydelige koppesettet med 12 kopper, 11 te fat, 6 asjetter og en sukker skål. Da jeg kom hjem så jeg at de passet perfekt til et 2-etj fat jeg fant på et annet loppemarked for en stund siden, FLAKS.





Deilig med kakao med ekte melkesjokolade i!!

sjokolade og peanøtter
laget cookis med både sjokolade, og sjokolade og peanøtter. 














Oppskriften finner du er: http://detsoteliv.no/searchresults_other1gruppe.php?1002
















På tirsdag laget jeg boller med og uten sjokolade. Disse er uten melk, fordi vi fikk besøk fra noen som ikke tåler det.
oppskrift: http://mammaentilmillaoglinnea.blogg.no/1299624283_boller_uten_melk_opps.html

Visste du at:
Mange barn blir utsatt for mobbing. Ny undersøkelse sier at omkring 15000 elever blir mobbet av læreren sin og 24.000 av sine medelever.  http://mobil.aftenposten.no/article.htm?articleId=4228400
Mobbing har klar sammenheng med fysiske og psykiske plager. Fysiske plager kan være: vont i magen, hode pine o.l. Psykiske lidelser kan vise seg gjennom: engstelse, depresjon, ensomhet eller rastløshet. Hvis du har et barn, søsken eller noen andre du kjenner så ta en prat med de om mobbing og forsikre deg om at de ikke blir mobbet, eller mobber andre. Hvis du vet om at noen blir mobbet, gjør noe med det! Ta kontakt med lærer, sosiallærer, helsesøster, rektor, eller hvis det er nødvendig og greit for barnet, kontakt media. Mobbing er ikke greit, vi må si STOPP! 

1 kommentar: