søndag 3. april 2011

Travle tider

Nå er det lenge siden sist jeg la ut noe her.. Det er travelt å være i praksis, og skrive oppgave og alt annet en skal ha tid til utenom å lage mat og strikke.. Hehe.


Som den gode husmor jeg er laget jeg boller til min kjære mann på fastelaven og selvfølgelig ikke bare en sort..
Både vanlige.

Og skoleboller.

Og selvfølgelig boller med krem.

Jeg har funnet en oppskrift på nye pulsvarmere også..
Jeg syntes de var så flotte at jeg måtte prøve den samme dag jeg fant den.


Siden hvor jeg fant oppskriften er lagt ned så jeg legger den ut her.
Garn: 50 g, 135 m.
Pinner: 4 mm.



ARMWARMERS (make 2)
Using double-pointed needles, cast on 40 sts. Divide sts evenly on 3 double-pointed needles. Join, being careful to not twist sts. PM at beg of rnd. Work around in 1x1 rib for 8 rnds. Work in Lace Pat until piece measures 7” from beg, end with Lace Pat Row 4.
Lace Pattern (multiple of 10 sts)
Rnd 1:*Yo, sk2p, yo, p2, k3, p2; repeat from * around.
Rnd 2:*K3, p2; repeat from * around.
Rnd 3:*K3, p2, yo, sk2p, yo, p2; repeat from * around.
Rnd 4:*K3, p2; repeat from * around.
Repeat Rnds 1-4 for Lace Pat.
Work around in 1x1 rib for 3 rnds. Bind off in rib.

Sk2p: slip one, knit2together, slip over
yo: yarn over

O = yarn over
V = sk2p
X = purl
= knit

O  
 V
O  
X  
X  



X  



X
X  



X  
X  



X  
X  
O  
 V
O  
X  
X  



X  
X  



X  
X    


Jeg har også stikket meg noen nye tøvde tøfler.. Kjempe søte, synes jeg. Oppskriften kjøpte jeg her:
http://www.ravelry.com/patterns/library/french-press-felted-slippers





Ha en god uke!!

3 kommentarer:

  1. Fytti, GAL SØDE tøfler.
    Går d an å sei at eg ønske meg nogen sånne t borsdagen?

    Ragnhild

    SvarSlett
  2. d komme jo litt ann på når du har bursdag.. og om eg huske d til da.. =P

    SvarSlett